At Yuniza Management, our clients are inclusive of:
1. Business Owner
2. Enterprise
3. Partnership
4. Limited Liability Partnership
5. Sdn Bhd
6. Society
7. Association
8. Government Agency

Our services are:
1. P & L Account
2. Accounting
3. Tax
4. GST & Myob Training
5. Bookkeeping Training
6. Cashflow Training
7. Documents Management
8. Cashflow & Loan Management

Our Accounting products are:
1. Bookkeeping - Monthly, Quarterly, Half yearly, Yearly
2. Management Account
3. Full set of Accounts

Our other business support:
1. External Accountant
2. Accounting consultancy
3. Bank reconciliation
4. Virtual Office facilities

Our product:
1. Myob Accounting Software

CONTENT

TAX (12) ACCOUNT (4) ABOUT (2) INSIGHT (2) SECRETARIAL (2) SERVICES (2) WELL WISHES (2) GST (1) RENUNGAN (1) THANKS (1) VACANCY (1) myob (1)

Saturday 7 January 2012

Kenapa Perakaunan adalah sangat Penting

Perakaunan adalah penting dalam perniagaan untuk memberikan gambaran keseluruhan tentang bagaimanakah kedudukan perniagaan dari sudut kewangan. Memahami perakaunan sangat membantu pemilik perniagaan membuat keputusan yang menguntungkan untuk syarikat.

UNTUNG DAN RUGI

Perakaunan membolehkan pemilik perniagaan mengenalpasti dari manakah keuntungan diperolehi dan dari manakah punca kerugian. Ini membantu beliau mengenalpasti apakah penambahbaikan yang boleh dilakukan.
aliran tunaI
Melalui perakaunan, pemilik perniagaan boleh melihat ke manakah wang telah dibelanjakan. Ini membolehkan pemilik mengenalpasti dan seterusnya merancang belanjawan wang dengan lebih baik.
imbangan duga
Mengetahui jika keuntungan adalah sangat mencukupi untuk menanggung perbelanjaan & tanggungan-tanggungan lain adalah sangat-sangat mustahak kepada perniagaan, maklumat ini menjadi tanda aras atau pengukur kepada kejayaan operasi syarikat.
keputusan kewangan
Dengan perakaunan, pemilik perniagaan dapat membuat keputusan kewangan yang pastinya menguntungkan untuk jangka panjang.
cukai dan audit
Semua rekod-rekod kewangan telah disimpan dengan teratur, terima kasih kepada perakaunan. Ini membolehkan cukai dan audit dilaksanakan dengan mudah dan tepat pada masanya di penghujung tahun kewangan.

No comments:

Post a Comment